DECEMBER ADALAH KRITIKAL

masa saya kecik2 dulu bulan december ialah bulan kritikal bg kami sekeluarga. mak ayah saya bukan org senang. dorg bukak gerai makan. kecik je. hidup kami bukan senang sangat. tp sekadar cukup2.

so setiap hujung tahun saya akan dengar keluhan emak dan ayah saya. kenapa? sebab selalunya bulan 12 ialah bulan yg paling nak pakai banyak duit.

1. Untuk beli barang kelengkapan sekolah kami 3 beradik.
2. bayar lesen gerai + check up doctor + dan mcm2 requirement nak ada lesen gerai makan.
3. bayar insuran dan road tax kereta.

sebab tu kami tak penah pegi bercuti ke mana2 masa cuti skolah bulan 12..duit tak cukup..hehehe

tapi mungkin mak ayah pandai menyimpan dan berjimat. tak penah sekali kami adik beradik tak berkasut baru naik sekolah. tapi bila saya fikir2, sebenarnya masa bulan january nanti yang mak ayah saya 'sangap' sebenarnya. kenapa? sebab duit semua dah abis masa bulan 12. bila di ingat2 besar jasa mak ayah besarkan dan sekolah kan kami adik beradik.

So, jadi automatic dalam diri saya "BULAN DECEMBER IALAH BULAN KRITIKAL". Anda bagaimana? Sebenarnya apa yg mak ayah saya lalui saya tahu ada antara kita pun tengah melaluinya kan? Kalau anak2 belum sekolah mungkin adik beradik kita.

tahu tak anda dengan SERIUS BERBISNES SHAKLEE anda tak perlu mengalami sindrom "BULAN DECEMBER BULAN KRITIKAL". kenapa? sebab bonus bakal masuk pada 15 January nanti. Nak tunggu gaji? Lmbat lagi la nak tunggu hujung bulan.

Anak2 kita mungkin berbeg dan berkasut baru.tapi kalau duit gaji kita pun dah habis..apa nak bg dorg belanja pulak kan? 

Tapi sindrom ini tetap akan datang kepada anda setiap hujung tahun jika anda masih tidak FOKUS dan tidak KONSISTEN. Rugi lah...

Reviews:

Post a Comment

SHARETHIS

wholesale & Retails BORONG ONLINE © 2014 - Designed by Templateism.com, Plugins By MyBloggerLab.com

Contact us

Powered by Blogger.